SLG LOGISTICS

EN İYİ LOJİSTİK

Dünya'nın En Geniş & En Büyük

Dünyanın dört bir yanındaki tedarik zincirleri kısa süre içinde ekonomi, politika ve çevre arasında sıkışıp kalmaya mahkûmdur. Bölgeselleşmenin veya kıyıya yakınlaşmanın kapsamı henüz belirlenmedi. Rekabetin giderek arttığı bu ortamda kazanan kim olacak ve kim dışarıda kalacak?

Lojistik uzmanları 2023’te küresel tedarik zincirlerinin karşılaşacağı potansiyel ve zorlukları tartışıyor. Hiç şüphe yok ki çeşitli unsurlar söz konusu. Lojistik ve taşımacılık sektöründeki çok sayıda nakliyeci ve şirket şu anda yoğun bir baskı altında.

Bunun nedeni, pandemi, enerji maliyetindeki büyük artışlar, taşıma kapasitesinin arz ve talebindeki büyük dalgalanmalar, liman aktarmasındaki gecikmeler ve ülke dışı taşımacılıktaki darboğazlar gibi devam eden bir dizi sorundur. Ayrıca birçok ülke çift haneli enflasyon gördü.

Rusya’nın Ukrayna‘ya karşı savaşı, mal akışını etkiliyor. Bu arada, dağıtım zincirlerindeki aksamalar ve Batı’nın ithalata bağımlılığı Çin ile ilişkiler tartışmalarını artırmaya devam ediyor. Ek olarak, çevre sorunu ve CO2 emisyonlarının nasıl azaltılacağını ve bunun maliyetlerinin nasıl yönetileceğini bulma ihtiyacı var.

Bu benzeri görülmemiş zorluklar sırasında, endüstriyel ve ticari işletmeler tedarik zincirlerini analiz ediyor ve operasyonlarını ve çözümlerini iyileştirmenin yollarını arıyor. Seçeneklerden biri, son aylarda her zaman verimli bir şekilde çalışmayan her türden ürünün mevcudiyetinde daha fazla istikrar elde etmek için daha verimli depolamaya geri dönmektir. Bununla birlikte, ekonomi, uluslararası ticaret ve üretim için acil bir alternatif değildir.
İlerlemeye devam ettikçe, küresel tedarik zincirlerinin yalnızca yenilikçi risk yönetimi stratejileri ve geliştirilmiş iklim dostu uygulamalar gerektirmeyeceği açıktır. Alman Navlun Taşımacılığı ve Lojistik Derneği’nden (DSLV) uzmanlara göre, gelecekte kesin olan bir şey var ki, her karbon azaltımını göz önünde bulundurmak ve iklim değişikliği potansiyelini mümkün ve mümkün olan her yerde adım adım kullanmaktır.

DSLV uzmanları, “Modern teknoloji ve verimli teknolojik süreçler sayesinde daha az kaynağa ihtiyaç duyacağız ve emisyonları azaltacağız. Düşük emisyonlu ulaşım biçimlerine, motorlara veya yakıta geçmek, ulaşım endüstrisinde ve lojistik süreçlerde sürdürülebilirliği artırmanın en etkili yöntemidir” diyor. Navlun oranları yüksek olmaya devam ediyor.

Uzun bir süredir kullanılan tam zamanında teslimat stratejisi çoğu zaman tüm lokasyonlarda garanti edilememektedir. Yüksek hacimli göndericiler, liman terminallerine, gemi sahiplerine ve nakliye işletmelerine tam zamanında teslimat tarihlerine uymaları için baskı yapmalarına olanak tanıyan pazar gücü avantajına sahiptir.
Geçtiğimiz yıl dünya çapında teslimatlarda yaşanan gecikmelerin yanı sıra navlun fiyatlarındaki büyük artışlar nakliyecileri sıkıntıya soktu. Göndericiler, navlun maliyetlerinin yavaş yavaş pandemi öncesi seviyelere düşeceğini umuyor.

Ancak Rolf Habben Jansen Hapag Lloyd’un CEO’su Hapag Lloyd, internette düzenlediği basın toplantısında, yakıt fiyatlarındaki önemli artışın nakliye şirketlerinin normalden yüzde 20-30 daha yüksek navlun oranlarıyla karşı karşıya kalmasıyla sonuçlanacağına dikkat çekti. iki ila üç yıl önceydiler. Armatörlerin tüm dünyada uzun vadeli planlamada zorluklarla karşılaşacağına ve oranlar ve hizmetlerde periyodik ayarlamalara daha fazla güvenmek zorunda kalacağına inanıyor.

Rotterdam Limanı Otoritesi COO’su Siemons Boudewijn’e göre, Avrupa’nın en büyük limanı ve Avrupa’nın en büyük limanı olan Rotterdam gibi büyük limanlar, artan maliyetlere yüzde 2,5 ila yüzde 3 arasında değişen ılımlı fiyat artışları uygulayarak tepki verecek. . Diğer limanların da 2023 yılı için fiyat artışları gerçekleştirmesi muhtemeldir.

Uluslararası Temiz Taşımacılık Konseyi (ICCT) tarafından Ekim 2017’de yayınlanan rapora göre, denizcilik sektöründe AB içinde CO2 vergisinin kademeli olarak benimsenmesi, dünyadaki CO2 emisyonlarının yaklaşık yüzde 3’ünü oluşturuyor. Yaklaşık 60.000 büyük ticari gemi ve 6.000 konteyner gemisi dünya okyanuslarında faaliyet gösteriyor.

Ekim 2022’de, Uluslararası Deniz Ticaret Odası (ICS), 2050’de iklim nötr denizciliğe ulaşma hedefini belirledi. 2018’de Uluslararası Denizcilik Örgütü (IMO), 2050 yılına kadar emisyonları en az 2008 yılına göre yüzde 50 daha düşük. AB, daha önce CO2 emisyonlarını azaltmayı ve nakliyeye vergi koymayı planlıyor.

AB Emisyon ticaret sistemi (AB ETS) çerçevesinde, AB’de 5.000 gros tondan (GT) fazla olan gemiler için CO2 vergisi, 2024’ten 2026’ya kadar üç aşamada uygulanacaktır. MSC ve MSC dahil olmak üzere belirli nakliye firmaları , maliyet artışları konusunda müşterilerini kısa sürede bilgilendirdi. Nakliye endüstrisi, kuzey Avrupa-ABD boyunca standart bir 40 fitlik konteyner için ek maliyetlerin 192-202 $ arasında olduğunu tahmin ediyor. Doğu Sahili Rotası.

DSLV’deki uzmanlar, AB bölgesi içinde bir CO2 vergisi getirilmesinin rekabette herhangi bir dezavantaja yol açmamasını sağlamanın çok önemli olduğunu söylüyor. Uluslararası nakliye için aynı rekabet koşulları, küresel pazar için çok önemlidir. Armatörlerin ve nakliyecilerin görüşüne göre, IMO derhal küresel düzenlemeler yapmalıdır.

O zamanlar, nakliye yakıtlarına gelişmiş alternatifler ilk aşamalardaydı. Alternatif yenilenebilir yakıtların üretimi, dağıtımı ve ticarileştirilmesi ve iç ve deniz limanları için kıyı tarafındaki güç kaynaklarının genişletilmesi, karbon nötr denizciliğe geçişte sera gazı emisyonlarını azaltmak için çok önemli eylemlerdir.

Yeşil Lojistik

Deniz taşımacılığı hatları, gelişmiş tahrik sistemlerine ve çevre dostu yakıtlara ek olarak çevre koruma standartlarını önemli ölçüde iyileştirmiş modern gemileri giderek daha fazla kullanıyor. İklim dostu ulaşım zincirlerine olan talebin arttığı bir sır değil.

Dünyanın en büyük taşıyıcılarından biri olan Maersk gibi şirketler, müşterilerine özel “yeşil nakliye teklifleri” sunar. EcoDelivery bir örnektir. İklim-nötr yakıtlar kullanır. Örneğin, organik atıklar, bitkisel yağlar ve gıda endüstrilerinden elde edilen katı yağlar bunlara dahildir. Kurtarılan CO2, nakliyecilerin karbon muhasebesinin bir parçası olarak kullanılıyor ve Maersk’in taşıdığı toplam kargo hacminin %3’ü, 2022’nin üçüncü çeyreğinde iklim açısından nötr yakıtlar kullanılarak sevk edildi.

Pasifik ötesi, Uzak Doğu ve Pasifik ötesi gibi önemli ticaret bölgelerinde kullanılan 40 fitlik bir konteyner için EcoDelivery ücreti, 2022’de konteyner başına yaklaşık 200-300 dolardı. ve tişört başına 0,007 dolardan bir kutuya sığabilecek 6.000-8.000 çift ayakkabı, bu ürün başına çok büyük bir maliyet değil.

Nakliye firmasının görüşüne göre, göndericilerin EcoDelivery’e olan ilgisi giderek artıyor. Maersk’e göre EcoDelivery kullanan müşteriler arasında H&M, Electrolux, Lenovo ve Danimarkalı moda markası Bestseller bulunuyor.

Denizcilik firması kısa süre önce, iklim açısından nötr bir yakıt olan yeşil metanolle çalışan 19 konteyner gemisi sipariş etti. Haziran 2023 ile 2025 arasında, Maersk ile bir feeder gemisi ve 16.000 ile 17.000 TEU arasında slota sahip 18 konteyner gemisi kullanıma girecek.

Şirket ayrıca iklim açısından nötr kara tabanlı bir yaklaşıma doğru ilerliyor. Şu anda çok düşük emisyonlu depolar inşa ediyor veya kiralıyor ve sahibi olduğu terminallerde elektrikli araçlar kullanıyor. Şu anda, 300 elektrikle çalışan kamyon, ağırlıklı olarak Amerika Birleşik Devletleri’nde çalışıyor ve ek olarak 140 e-kamyon sipariş edildi.

Avrupa'da Daha Fazla LNG Terminali Açılıyor

Rusya’nın Ukrayna’ya yönelik saldırgan çatışması, Avrupa’nın enerji arzındaki güvenliğini etkiliyor. Ayrıca, yeni gaz tedarik uluslarının bulunması ve LNG terminallerinin geliştirilmesi önemli bir hedeftir. Bugün Avrupa’nın çeşitli ülkelerinde bulunan 41 LNG terminalinin toplam kapasitesi 241 milyar metreküp olup, Avrupa’nın doğal gaz ihtiyacının yaklaşık yüzde 40’ını karşılamaya yetmektedir. Avrupa’da yapım aşamasında olan 32 LNG terminali daha var.

Dört Alman limanı için sabit LNG terminalleri planlanıyor. Her biri yılda yaklaşık on üç milyar metreküp gaz işleyecek. Tamamlandıklarında, 2023’ün başından itibaren dört yüzer LNG terminali faaliyete geçecek. Bu terminaller aracılığıyla, Kuzey ve Baltık Denizi kıyılarındaki dört Alman limanının tamamında yıllık 22,5 milyar metreküp LNG taşınacak.

2022’de, Aralık ayı öncesinde, Almanya’da LNG tankerlerinin tahliyesi için kullanılabilecek LNG terminali yoktu. Bundan önce, yıllardır LNG terminalleri işleten Rotterdam ve Antwerp gibi diğer Avrupa limanlarına kamyonla sadece küçük bir miktar sıvılaştırılmış doğal gaz sevk ediliyordu.

Halihazırda inşa halinde olan Alman LNG terminallerinin daha sonra hidrojen ithalatının sıfır karbon emisyonuna ulaşmasını sağlayacak altyapıya entegre edilmesi bekleniyor. Saf hidrojen ve amonyak gibi hidrojen türevleri de dahil olmak üzere düşük CO2 enerji kaynakları ülkeye getirilecek.

Wilhelmshaven, Almanya’nın Kuzey Denizi kıyısı boyunca yeşil enerji için bir “enerji merkezi” olacak. Hidrojen gazı üretmek için bir elektroliz tesisi ve iklim dostu bir şekilde üretilen amonyağı hidrojene dönüştürecek bir amonyak kırıcı inşa etmeyi planladı.

Aşağı Saksonya Ekonomi, Ulaştırma, İnşaat ve Dijitalleşme Bakanı Olaf Lies Kısa bir süre önce Aşağı Saksonya Ekonomi Bakanı Olaf Lies şunları söyledi: “Yeni LNG terminali, güvenli enerji arzına yönelik önemli bir adım. Wilhelmshaven’ı seçim olarak seçme kararı. LNG ihracatını almak için en uygun yer, mevcut liman altyapısı ve elverişli koşullar projeyi başarılı kıldı.”

Avrupa’nın en büyük yeşil hidrojen tesisinin Maasvlakte 2’de inşa edilmesi planlanıyor. Tesis, Rotterdam Limanı’nda bulunuyor. Shell, Holland Hydrogen 1 olarak adlandırılacak ve 2025 yılında faaliyete geçmesi planlanan bu tesis için yatırımla ilgili nihai kararını verdi.

Üretilen hidrojen, Shell Energy and Chemicals Park Rotterdam’a yakıt sağlayacak. Ayrıca benzin, motorin ve jet yakıtı gibi yakıtların üretim sürecindeki karbon ayak izini de azaltacaktır. Ağır hizmet kamyonları piyasaya çıktığında ve yakıt ikmal altyapıları arttığında, yenilenebilir hidrojen kaynakları, ticari yollardaki ulaşımda karbon emisyonlarını azaltmaya yardımcı olmaya yönlendirilebilir.

SLG Lojistik A.Ş

SLG Lojistik A.Ş

DÜNYA'NIN EN GENİŞ & EN BÜYÜK LOJİSTİK AĞINA SAHİBİZ