SLG LOGISTICS

EN İYİ LOJİSTİK

Dünya'nın En Geniş & En Büyük

Tedarik Zinciri Yönetimi Nedir?

Tedarik zinciri yönetimi, ham maddeleri kullanarak nihai ürünler üretmek ve daha sonra nihai ürünleri tüketiciye göndermektir. SLG Lojistik aynı zamanda hem işletmeye hem de müşterilerine fayda sağlayabilecek tedarik zinciri sürecini iyileştirmeye odaklanmıştır.

SLG Lojistik, bir işletmeyi yalnızca tüm tedarik zincirini görme kabiliyetine sahip olarak sürekli geliştirebilir. Bu şeffaflık, işletmelerin tedarik zinciri boyunca dolaşan ürünleri veya hizmetleri izlemesine olanak tanır. Bu, her şeyin planlandığı gibi gidip gitmediğini öğrenmeyi kolaylaştırır. Ayrıca, karar vericilere herhangi bir aksama veya engele tepki vermeleri için daha fazla zaman verir.

SLG, alt tedarikçileri (hammadde sağlayıcıları gibi), üreticileri, tedarikçileri, lojistik ortakları, toptan perakendecileri, distribütörleri ve son müşterileri içeren geniş bir tedarik zincirini yönetmeyi içerir. Tedarik zincirindeki bu farklı aktörler arasındaki ilişkiler çeşitlendirilebilir. Örneğin, parça ve malzeme tedarikçileri ile perakendeciler ve üreticiler arasında dikey veya bir kuruluş tedarik zinciri içinde aynı seviyede faaliyet gösteren bir şirketle birleştiğinde veya bir şirket satın aldığında yatay olabilir.

Tedarik zinciri yönetiminin pratikte nasıl işlediğini göstermek için ev temizlik ürünleri üreticisini ele alalım. SLG işlevi, ihtiyaç duydukları malzemeleri ve kapları tedarikçilerden temin eder. Nihai ürünü yaratır ve ardından marketlere, süpermarketlere ve eczanelere satar. Tedarik zinciri yönetimi, malların taşınmasıyla ilgili her yönün bir parçasıdır.

Tedarik Zinciri Teknolojisi ve Entegrasyon Omnichannel Stratejisi

Perakendenin yaşadığı çok kanallı patlama ve dijital büyüme ile tedarik zinciri lojistiği, markaların bu alanda avantaj elde etmesi için en etkili fırsatlardan biri oldu. E-ticaret gelişmeye ve genişlemeye devam ettikçe, son kullanıcılar/müşteriler artık liderliği üstleniyor. Tedarik zincirinin lojistiği artık tüketicilerin değişen tüketim alışkanlıklarına odaklanıyor.

Başarılı bir çok kanallı plan için tüketicilerin tedarik zincirindeki lojistikle ilgili ne istediğini anlamak çok önemlidir. Bölgedeki deneyimleri ve diğer lojistik şirketleriyle aşinalıkları sayesinde markalar, moda dünyasındaki bilgilerini talep kalıplarını tespit etmek ve belirlemek için kullanabilirler. Tedarik zinciri teknolojisi, uçtan uca sürekli izleme, bilgi ve belge platformlarının birleştirilmesi, bildirim gibi sürecin bir parçası olan teknolojik bileşenlerle desteklenen, hem tüketiciler hem de markalar için herkes için ideal deneyimi sağlamada çok önemli bir işlev görüyor. Sistem ve optimize edilmiş dijital envanter kontrolü sağlıyor.

Teknolojiyi entegre etmek sürecin ayrılmaz bir parçasıdır; tüm sürece fayda sağlayarak daha yüksek verimlilik ve daha iyi yatırım getirisi sağlar.

Tedarik Zinciri Lojistiği: Avantaj mı Dezavantaj mı?

Teknolojide ilerleme, yenilik ve çağın ilerisinde olmak hayatta kalmak için çok önemlidir. 1988’de ABD’deki en büyük perakendecilerden birinin örneğini ele alalım. Yenilikçi dağıtım zinciri “mail order” modeli sayesinde başarılı oldular. Ekim 2018’de şirket, ABD iflas yasasının 11. Bölümü uyarınca iflas ilan etmek zorunda kaldı. O 30 yılda ne oldu? Bu iş, 80 yılı aşkın bir süredir pazarda liderliği elinde tuttu. Önemli kararlar aldılar ve birçok teknolojik engeli aşan çözümler geliştirmek için bahis oynadılar.

O halde başarısızlıklarının nedeni neydi? Başarı yolunda devam etmek için yardıma mı ihtiyacınız var?
Perakende de inovasyon için en önemli faktör, tedarik zincirinin entegre edilmesinde yatmaktadır. Verimli ve kaliteli, iyi entegre edilmiş bir tedarik zinciri aracılığıyla, şirketlerin çabalarını son kilometreye odaklamalarına olanak tanıyan daha iyi yollar bulunur. Bu, yoğun nüfuslu bölgelerde bile büyük çevrimiçi perakendecilerle rekabet etmelerini sağlayacaktır.

Tedarik Zincirini Entegre Etmenin Önündeki Engeller

Perakende ve yaşam tarzı sektörlerindeki sektör liderlerinin karşılaştığı en büyük zorluklar şunlardır:
• Tedarik zincirinin hızını değiştirememe
• Son kullanıcıya teslimatı kolaylaştırmak için son mili hızlandırmamak
• Süreç boyunca yetersiz şeffaflık
• İzlenecek sürdürülebilir bir yol

En zorlu kısım, tüm bu bileşenleri tek bir prosedürde birleştirmek, bu da tamamen verimli bir tedarik zincirine yönelik bir teknolojiye yatırım yapılmasını gerektiriyor. Herhangi bir hatanın kapsamını ölçmek ve verimlilik iyileştirmesini belirlemek için süreçler tamamen dijitalleştirilmelidir. Teknoloji ayrıca firmaların daha fazla sayıda müşteriyle daha kişiselleştirilmiş bir şekilde etkileşime girmesine ve müşterilerin ihtiyaçlarına cevap verme yeteneğini artırmasına olanak tanır.
Entegrasyon: hız, esneklik, şeffaflık ve sürdürülebilirlik
Tedarik zincirinizin lojistiğini değiştirmek için beş temel nokta:
• Verileri bağlamak için tek bir platform kullanmak
• Esneklik pazarda bir avantajdır
• Tüketici davranışındaki eğilimleri belirleme ve envanterinizi buna göre ayarlama becerisi
• Uçtan uca izlenebilirlik
• Sürdürülebilir entegrasyon

Bahsedilen sorunların çözümleri bunlardır. Ayrıca, tedarik zinciri içindeki entegrasyon derecesine bağlı olarak az ya da çok ulaşılabilir bir sonuç sağlarlar.
Şirketler, tedarik süreçlerine daha fazla esneklik getirmek için çalışırken, bu, değişikliklere daha hızlı yanıt verilmesini sağlayacaktır. Teknolojiden yararlanmak, tüm tedarik zinciri boyunca daha fazla şeffaflık sağlayabilir, bu da bu değişikliklerdeki kalıpların tanımlanmasına olanak tanıyarak gelecekte bu değişiklikleri tahmin etmeye yönelik prosedürlerle sonuçlanır.

SLG Lojistik A.Ş

SLG Lojistik A.Ş

DÜNYA'NIN EN GENİŞ & EN BÜYÜK LOJİSTİK AĞINA SAHİBİZ